Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3948
 Principalele categorii de influențatori din mediul online românesc: „Profesioniștii”, „Persoanele ca noi” și „Celebritățile” - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Principalele categorii de influențatori din mediul online românesc: „Profesioniștii”, „Persoanele ca noi” și „Celebritățile”

Principalele categorii de influențatori în mediul digital românesc sunt „Profesioniștii”, „Persoanele ca noi” și „Celebritățile”, reiese din cel mai nou studiu „Influence Me”, realizat de agenția Starcom MediaVest Group.
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Studiul identifică și descrie principalele categorii de influențatori în online, precum și rolul acestora în strategiile de comunicare ale brandurilor.

Profesioniștii sunt persoanele cu expertiză într-un anumit domeniu (Media, IT, Medical etc.). Aceștia sunt influențatorii urmăriți de cei mai mulți useri online din mediul urban (60%), acoperind o plajă largă de interese.

poza unu

„Profesioniștii” atrag, în principal, o audiență matură (între 25 și 44 ani), cu educație și venituri peste medie, interesată să primească informații de calitate, pentru a alege produse potrivite pentru nevoile lor, să se dezvolte profesional sau să înțeleagă mai bine realitățile cotidiene.

Principalele domenii în care activează sunt sănătate, IT sau media, însă pot livra și conținut folositor în arii adiacente, precum: gătit, sănătate/nutriție, gadgeturi & telecom, călătorii, IT/software, știri/evenimente.

„Profesioniștii” și-au creat imaginea de influențator în mediul offline, la TV sau în mediul online cu ajutorul Facebook, al blogurilor sau al aparițiilor în presă. Continuă să activeze în aceste medii online, dar își extind influența și pe site-uri de știri, pe Twitter sau Pinterest.

Persoanele ca noi sunt influencerii care și-au dobândit un statut într-un anumit domeniu, datorită furnizării constante a unor informații relevante pentru un anumit segment.

poza doi

Se aseamănă în multe aspecte cu „Profesioniștii”, dar sunt urmăriți de o audiență mai restrânsă (42% din online users) și mai matură (53% dintre ei au vârste peste 35 de ani).

Ei s-au remarcat prin online, fiind găsiți pe Facebook, Instagram, bloguri, prin Google Search, recomandările prietenilor sau în urma discuțiilor de pe forumuri.

Principalele domenii despre care scriu „Persoanele ca noi” sunt călătoriile, timpul liber, poveștile din viața de zi cu zi sau recomandările culinare.

Influențatorii din această categorie sunt apreciați pentru că sunt bine informați, corecți, originali și încearcă mereu lucruri noi.

Legătura creată cu followerii se bazează pe statusul social comun, ei fiind oameni obișnuiți, fără un renume câștigat în showbiz sau într-un anumit domeniu profesional, dar cu care audiența poate relaționa relaxat.

Abordează cel mai des teme legate de viața de zi cu zi, precum: gătitul, călătoriile, sănătate/nutriție, gadget-uri sau modă.

Cu toate acestea, 29% dintre cei care îi urmăresc citesc în paralel și conținut pe aceeași temă, publicat de „Profesioniști”, pentru a fi la curent și cu perspectiva experților.

Deși atrag cel mai mare număr de fani pe rețelele de socializare, „Celebritățile” sunt considerate influențatori doar de către unul dintre 5 internauți, ele fiind urmărite mai mult pentru divertisment și nu neapărat pentru informațiile pe care le oferă.

Influența Celebrităților se manifestă la un nivel aspirațional, în domenii legate de stilul de viață al celor care le urmăresc: modă, informații culinare/nutriție, călătorii, sănătate etc.

poza trei

Motivele principale pentru care atrag un număr mare de foloweri sunt, mai degrabă, voaioristice: pentru a afla ce produse noi au încercat, pentru divertisment, pentru a descoperi noi povești de viață interesante sau alte informații online, ca o completare pentru conținutul primit de la TV.

Cele mai influente celebrități în rândul utilizatorilor online sunt cântăreții, prezentatorii TV și actorii. Aceștia se remarcă mai ales prin intermediul televiziunii și radioului, dar sunt prezenți și pe alte canale online ca Facebook, YouTube, Bloguri, Instagram, Twitter sau Vine.

Celebritățile sunt urmărite în mediul online mai ales de tineri (cu vârste între 18 și 34 de ani), nu foarte activi pe piața muncii și cu venituri sub medie. Cu toate acestea, pentru ei contează statutul social, dovadă fiind faptul că, pe lângă celebrități, urmăresc în proporție de 38% și „Profesioniștii”. Sunt atrași în special de conținutul vizual oferit de celebrități și așteaptă zilnic poze sau videoclipuri de la ei, dar și comparații de produse sau articole.

În urma discuțiilor avute cu influențatorii din online-ul românesc, în legătură cu studiul “Influence Me”, s-a ajuns la o definiție a influențatorului: persoana care prin autoritatea sa, prin experiențele sau acțiunile sale furnizează informații de interes pentru anumite segmente din populație, determinând o schimbare de opinie, de stare de spirit sau de comportament.

În funcție de rolul îndeplinit de fiecare tip de influențator, se pot crea obiective specifice de comunicare. Cele trei categorii pot să se suprapună atât la nivel de audiență, cât și la nivelul rolurilor pe care le pot juca în strategiile și campaniile de comunicare ale brandurilor.

poza patru

Pentru educarea consumatorilor, creșterea credibilității sau a performanței produselor, se recomandă comunicarea prin intermediul „Profesioniștilor”.

Dacă se dorește crearea unei conexiuni emoționale, educarea sau relevanța unui produs, se recomandă categoria „Persoane ca noi”.

În ultimă instanță, dacă obiectivele constau în creșterea notorietății, stabilirea unei imagini premium sau aspiraționale, asocierea cu un brand pentru tineri prin divertisment, cea mai bună opțiune este includerea unei celebrități în campania de comunicare.

Studiul a fost realizat în luna aprilie 2016, pe un eșantion de 855 de internauți, cu vârste între 18 și 55 de ani, care locuiesc în mediul urban și este al treilea infografic din seria „Influence Me” realizat de Starcom MediaVest Group.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii