Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3948
 Topul companiilor cu cele mai mari investiții în OUTDOOR – anul 2016 - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul companiilor cu cele mai mari investiții în OUTDOOR – anul 2016

Volumul brut al investițiilor publicitare în panotaj (outdoor) a crescut în 2016 cu 15,4% față de anul precedent, arată monitorizările BRAT. Cei mai mari investitori au fost companiile de retail, cu o pondere de 32% din totalul bugetului consumat pe outdoor.
OUTDOOR

În 2016, valoarea investițiilor în outdoor s-a ridicat la 67,2 milioane de euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Outdoor” (MIPO), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Au fost monitorizate rețelele de panotaj pentru 14 companii de outdoor.

Volumul de publicitate a crescut în 2016 cu 32% față de 2015, cu precizarea că numărul companiilor monitorizate a fost mai mare cu două firme față de anul precedent.

Numărul de fețele suport s-a ridicat la 15.350, în scădere cu 6,8% față de 2015.

Definiția unei fețe suport:  suportul pe care este afișat un mesaj publicitar unic. Un suport de publicitate OOH poate avea două sau mai multe fețe, în cazul în care se permite tehnic afișarea a două sau mai multe mesaje diferite simultan. În analiza BRAT, suporturile de publicitate de tip LED/LCD au fost considerate o față suport, chiar dacă pe respectivul ecran au rulat mai multe spoturi.

Cel mai mare investitor în outdoor a fost lanțul de magazine de bricolaj Dedeman, cu un volum brut de 4,8 milioane euro (rate card).

Rețeaua de hipermarketuri Carrefour a beneficiat de cel mai mare număr de fețe suport: 1.316.

Se constată concurența mare pe outdoor între cei trei operatori telecom: Vodafone (4,2 milioane euro – rate card), Orange (3,7 milioane euro – rate card) și Telekom (1,9 milioane euro – rate card).

Sectorul retail a fost cel mai mare consumator de outdoor, cu o pondere de 32% din total investiții.

Alte sectoare care au investit în publicitatea stradală: comunicații (13,2%), divertisment/media/timp liber (9,6%), băuturi (6,3%) și bănci/asigurări/finanțe (6%). În sectorul de activitate divertisment/media/timp liber, cele mai active produse au fost: fast food, agenții de pariuri, filme, festivaluri, televiziuni (în top fiind prezente HBO și Dolce).

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii