Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3948
 Topul celor mai mari investitori în publicitatea ONLINE (ianuarie – noiembrie 2016) - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul celor mai mari investitori în publicitatea ONLINE (ianuarie – noiembrie 2016)

În primele 11 luni ale acestui an, volumul brut de publicitate investit în online (la rate card) a crescut cu 28,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, conform monitorizărilor realizate de BRAT. Numărul de afișări s-a majorat cu 16,5%.
online advertising

Bugetul brut de publicitate consumat în online s-a ridicat la 114.046.520 euro (rate card), în perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2016, potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate pentru Online” (MIPO), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Cifra reprezintă o valoarea calculată la tarifele-listă de publicitate din care nu s-au scăzut discounturile și gratuitățile oferite clienților de către patronii site-urilor.

Volumul înregistrează o creștere semnificativă de 28,5% față de aceeași perioadă a anului trecut.

De asemenea, numărul de afișări a crescut cu 16,5%, atingând cifra de 8.054.296.082 de afișări.

Cel mai mare investitor în publicitatea online este Orange, cu un volum brut de 9,21 milioane de euro (rate card), echivalentul a 67.652.0481 de afișări.

La mare distanță de Orange se află producătorul de bere Heineken, cu un volum brut de 3,75 milioane de euro (rate card), și Vodafone (3,57 milioane de euro – rate card).

Creșterea investițiilor publicitare în online din acest an a fost semnalată și de actulizările recente ale studiului „Media Fact Book”, realizat de Initiative România, care estimează pentru acest an investiții nete de 64 milioane de euro, reprezentând 18% din totalul consumului total de publicitate în România (TV, print, radio, online și outdoor).

Revenind la studiul BRAT, trebuie semnat faptul că domeniul (categoria) cu cele mai mari investiții publicitare în online este cel al Comunicațiilor, cu un buget de 17,6 milioane de euro (rate card). Pe următoarele locuri se plasează categoriile Automobile (13,7 milioane de euro – rate card) și Business – Industrie – Echipament tehnologic (13,4 milioane de euro – rate card).

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii