Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3948
 Toată lumea vrea în top! - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Opinii |
|

Toată lumea vrea în top!

Una dintre cele mai agitate și mai încordate perioade din an este cea în care, la începutul verii, apar bilanțurile financiare ale companiilor pentru anul precedent la Ministerul Finanțelor Publice.
Petre_Barbu.jpg

A devenit o tradiție la „Forbes România” publicarea topurilor agențiilor de publicitate, media, Public Relations și din domeniul comunicării digitale.

Este o perioadă încordată pentru că fiecare cifră din bilanț trebuie preluată și prelucrată corect. Orice greșeală sau scăpare produce o mare frustrare companiei vizate și, nu în ultimul rând, autorului acestor topuri.

Agitația este cu atât mai mare cu cât, de la an la an, numărul jucătorilor crește, se produc tot felul de mișcări pe piață (fuziuni, consolidări) iar orizontul de așteptare a comunității oamenilor de publicitate este foarte mare. Ne bucură interesul tot mai mare al cititorilor pentru aceste topuri. (Dar să nu ne batem cu cărămida în piept!)

Orice top este primit cu mare atenție de piața de publicitate. Este o curiozitate firească: important este să fii în top, pe ce loc ești?, cine este în fața ta?, cine este în spatele tău?, care au fost creșterile, dar profiturile?, toată ierarhia este… luată la bani mărunți.

Firește, orice top de acest gen este perfectibil. Uneori, ne mai scăpă agenții, altele nu au bilanțul trecut la Ministerul Finanțelor, de alte companii nici n-am auzit, dar asta nu înseamnă să nu le luăm în calcul când ni se semnalează absența. Toată lumea vrea să fie în top. Cu cățel și purcel. Cu toate firmele pe care le are la dispoziție, mai mici sau neînsemnate. Mai sus, mai jos, mai la mijloc, dar să fie în top! Pentru că topurile înseamnă viață. Dacă nu ești în top, oricât de mică ar fi cifra ta de afaceri, înseamnă că nu exiști în… viața clienților. Topurile sunt niște „medalii” pe care agențiile le flutură în fața clienților, ceva de genul: vezi, n-am muncit degeaba pe banii tăi!

VEZI TOPUL EDITURILOR ÎN 2015!

Anul acesta, am constatat că, din cele patru topuri financiare publicate de „Forbes România” (media, digital, creație și Public Relations), cel mai citit și care a atras cea mai mare audiență a fost cel al agențiilor de PR. Pe locul secund, dar la foarte mare distanță de topul PR-iștilor, s-a plasat cel al agențiilor digitale. Pe locul al treilea a fost topul agențiilor de publicitate și, pe ultimul loc, clasamentul agențiilor de media.

Am fost de-a dreptul contrariat de acest… top al audienței. Cum se face că un top ce „oglindește” o piață atât de mică (vreo 33 de milioane de euro), cu vreo 450 de angajați, poate să genereze cel mai mare interes din piața de comunicare? De ce n-a făcut „rating” topul agențiilor de media? (Este adevărat că un top asemănător de media a fost publicat puțin mai devreme de un portal de știri.) Pentru că la agențiile de media se află grosul bugetelor de publicitate! De ce am avut o audiență redusă pentru aceste agenții? Pentru că oamenii de media, care „călăresc” cele mai mari bugete ale clienților, sunt antipatici, aroganți, fără tată, fără mamă, pentru că toată lumea îi urăște? Este un top atât de respingător?

CITEȘTE: TOPUL VÂNZĂRILOR MELE

În schimb, lumea PR-ului a fost extrem de interesată de ierarhia agențiilor din domeniu. Nici aici nu am un răspuns convingător. Poate că oamenii de PR sunt mult mai atrași de „imaginea” generată de topuri decât posacii din businessul de media. Poate că pe această piață concurența este cea mai aprigă, o încleștare pe viață și pe moarte, din acest motiv topul a fost accesat foarte mult. Sau PR-iștii au mai mult timp decât creativii și stau toată ziua la bârfe și clămpăneli, iar un astfel de top este un bun prilej de… bârfe și clămpăneli? Greu de răspuns.

Pe seama acestor nedumeriri, cineva mi-ar putea reproșa că „nemulțumitului i se ia… darul (audiența)”, să fii mulțumit că topul PR-ului este cel mai citit! De acord! Cu mențiunea că orice autor vrea să-și cunoască audiența.

Până la anu’, la topurile din 2016, aceste nedumerii se vor estompa cu siguranță. Până atunci, PR-ul să înflorească și audiența noastră să crească și la alte topuri!

VEZI TOPUL INSTITUTELOR DE SONDARE A OPINIEI PUBLICE ȘI A PIEȚEI ÎN 2015!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii