Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3948
 Publicitatea TV pentru serviciile băncilor a scăzut cu 8% în prima jumătate a acestui an - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Publicitatea TV pentru serviciile băncilor a scăzut cu 8% în prima jumătate a acestui an

Slabă mișcare pe „frontul” publicității TV pentru serviciile bancare! În primul semestru al acestui an, jucătorii de pe piața bancară „au stat pe bancă” în „meciul” comunicării pe televiziune. Cauza: incertitudinea generată de dezbaterile și de prevederile Legii dării în plată.
bank

În prima jumătate a acestui an, cele 14 instituții monitorizate de „Forbes România”, care au avut expunere pe televiziune (11 bănci comerciale, două instituții financiare nebancare și o companie de carduri de credit și de debit), au obținut în total 31.011 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în scădere cu 8% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Bugetul de audiență realizat de reclamele pentru bănci reprezintă 3% din volumul total de publicitate TV consumat în primele șase luni ale acestui an. Un consum foarte mic! Crisparea din businessul bancar, generată de Legea dării în plată, s-a transferat în mod direct asupra promovării pe televiziune.

Provident, instituție de creditare (IFN), a consumat cel mai mare volum de publicitate TV: 6.868 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu 4% față de primul semestru al anului 2015.

Dintre băncile comerciale, ING Bank a avut cele mai mare buget de publicitate: 4.234 GRP’30 pe targetul comercial, mai mic cu 31,3% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Bancpost a înregistrat cea mai mare creștere procentuală a expunerii pe televiziune (112,5%), cu un volum de 2.729 puncte de audiență pe targetul comercial.

Băncile care și-au crescut volumul de publicitate TV: BCR (6,8%), UniCredit Bank (17%), Piraeus Bank (4,3%) și Alpha Bank (34,8%).

Trei bănci mari și-au redus „motoarele” pe televiziune în perioada analizată: BRD Group Société Général (-35,5%), Raiffeisen Bank (-48,8%) și Banca Transilvania, care a fost preocupată de preluarea portfoliului de credite de retail de la Bank of Cyprus și de achiziția casei de investiții Capital Partners.

Notă explicativă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni pe diferite prețuri (Cost per Point – CPP). Punctul de audiență este „moneda” prin care se tranzacționează publicitatea TV. Astfel, clienții publicitari cumpără audiență pentru reclamele difuzate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii