Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3948
 O farmacistă româncă de 84 de ani a lansat o linie de creme ca-n vremurile de glorie ale frumuseții - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Redactor-șef al revistei lunare ,,ForbesLife" & redactor-şef al revistei trimestriale ,,UP by Forbes".

Parfumuri |
|

O farmacistă româncă de 84 de ani a lansat o linie de creme ca-n vremurile de glorie ale frumuseții

Când am auzit despre un nou brand românesc de produse cosmetice, handmade și naturale, primul meu gând a fost „Încă unul?“. Apoi am intrat în povestea extraordinară, întinsă pe opt decenii, a farmacistei Mariei Ardelean.
Maria Ardelean 3

Nu știu alții cum sunt, dar pe mine m-au fascinat dintotdeauna farmaciile de modă-veche, cele în care bunica mă purta în copilărie și pe care mi le amintesc aievea și după mai bine de 20 de ani. Cu mirosul lor înțepător de plante și substanțe, cu imaginea farmacistelor în halate albe și cu infinitele sertărașe din care ieșeau pliculețe, flacoane și cutiuțe.

Am crescut imaginându-mi universul din culise, laboratoarele cu pahare Berzelius, unde aceleași doamne în halate albe amestecau substanțe și testau ingrediente, pentru a obține creme și leacuri pentru aproape orice. Pe vremea când nu existau brandurile de lux la care râvnim în prezent, mamele și bunicile noastre foloseau unguente, tincturi și creme preparate în farmacie, după rețete ieșite din imaginația unor femei inspirate și pasionate de munca lor. Femei precum Maria Ardelean, o farmacistă de 84 de ani, care și-a petrecut ultimii 60 de ani preparând creme și produse din ingrediente naturale.

Înainte s-o cunosc pe viu, am cunoscut-o din poveștile Suzanei Vasilescu, cea mai tânără protagonistă a poveștii numite „NN Natural Nutrition“ și cea care a făcut posibilă apariția brandului în sine. Având probleme cu tenul și fiind dezamăgită de produsele de pe piață, a încercat o mostră primită de la o prietenă… care avea o prietenă a cărei mamă își prepara singură cremele, în bucătărie, în Germania.

După ce starea tenului i s-a schimbat radical, tânăra de profesie istoric de artă și manager cultural a pus mâna pe telefon și a solicitat o întâlnire cu Cristina, fiica „doamnei cu cremele“. Fără vreun background în domeniu și fără nicio prospectare de piață, a abordat-o direct: „Nu vrei să investim și să facem un brand din aceste creme?“. Privind înapoi, știe că a fost un gest din impuls, care nu avea nimic de-a face cu planurile ei de viitor – o galerie de artă, respectiv un muzeu de istorie recentă – dar se felicită acum pentru inspirație.

În mai puțin de un an, apăreau pe piață produsele „NN Natural Nutrition“, realizate manual într-un laborator înființat de Suzana, Cristina și Maria la București. Creme nutritive cu ulei de argan și acid hialuronic, cu ulei de rosa mosqueta și colagen, ulei de chimen negru, pepene kalahari, extract de acmella și alte denumiri absolut fascinante, care populează lumea farmacistei Mariei Ardelean.

Cu ele în brațe, Suzana a bătut la ușa farmaciilor din București, pentru a le convinge să așeze pe rafturi și produsele „NN“. Chiar dacă, spre deosebire de alte branduri de cosmetice, cremele lor naturale expiră în jumătate de an, tocmai istoria lor și ingredientele inedite au convins marile lanțuri farmaceutice, precum Sensiblu, să le dea o șansă. „Mi-au spus că alte branduri se chinuiesc să creeze câte o poveste în jurul produselor lor, în timp ce noi av