Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3948
 Elena Vișan (Tempo): „În cazul seniorilor, fără să generalizez, m-am lovit de o discrepanță între așteptările lor versus experiență și calitatea produsului lor” - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Elena Vișan (Tempo): „În cazul seniorilor, fără să generalizez, m-am lovit de o discrepanță între așteptările lor versus experiență și calitatea produsului lor”

Elena Vișan, HR Director la agenția Tempo Advertising, vorbește despre mișcările care au avut loc pe piața forței de muncă în industria publicității. Oamenii de creație rămân în orice vreme cei mai prețioși profesioniști pentru serviciile de comunicare.
Elena Visan

Forbes: Există în prezent o criză de personal la nivelul industriei de comunicare din România? Cu alte cuvinte, agențiile își găsesc sau nu oameni pregătiți profesional pentru posturi disponibile?

Elena Vișan: Sunt în această industrie de suficient de mulți ani încât să fi trecut prin multe crize. Întotdeauna într-o agenție au existat specialități ce se dezvoltă, și pentru că nu existau școli sau tradiție în piață, oamenii pentru acele poziții lipseau și recrutam fie oameni cu profiluri promițătoare ce puteau fi dezvoltați rapid, fie prin head hunting în alte agenții.

În anii 2000, anii de început ai industriei, când oamenii învățau comunicarea citind cărți și reviste „de-afară”, experimentând prin brief-urile zilnice, a apărut criza oamenilor de creație – țin minte că art-directorii erau o raritate, greu de găsit și greu de fidelizat.

Am experimentat criza oamenilor de media când această specialitate a devenit centru de profit al multor agenții. Cu toții „vânam” oamenii care știau să lucreze cu cifre, care se „jucau” în excel și jonglau cu GRP si CPT.

Printre puținele agenții care aveau acces la informație și traininguri în media erau cele care aparțineau unei rețele, iar ceilalți jucători trebuiau să recruteze de la ei, dezvoltând pachete atractive și complexe care să îi convingă să schimbe baricada.

A urmat dezvoltarea departamentului de PR care, ca și celelalte specialitați/departamente, nu aveau oameni pregătiți pentru această formă de comunicare și iar eram înr-o criză. Se recrutau oameni din presă, studenți la litere și jurnalism care erau crescuți în agenție într-un ritm alert.

A urmat criza din 2008, când comunicarea și marketingul nu au mai fost prioritare pentru clienți, iar mulți dintre seniorii industriei au ales să părăsească agențiile din varii motive sau au fost nevoiți să facă reconversie profesională, deoarece activitatea agențiilor s-a restrâns semnificativ.

Odată cu revenirea pieței, dar și cu dezvoltarea comunicării online, a apărut criza „digitală” și a specialiștilor în social media, web developeri, SEM&SEO, etc. Acest nou canal de comunicare a absorbit și o parte din oamenii de ATL care au început să fie accesați pentru că experiența lor este una complexă, utilă și ușor de convertit în digital.

CITEȘTE: CUI I-E FRICĂ DE BRANDURI?

Forbes:Din experiența dvs., care sunt posturile și pozițiile deficitare în găsirea de oameni pregătiți pentru fiecare tip de agenție?

Elena Vișan: Creația a fost vârful de lance tot timpul pentru că ei sunt oamenii care șlefuiesc sau dau strălucire oricărui tip de serviciu pe care o agenție îl oferă.

Fie că livrezi o strategie, un plan de media sau o idee de eveniment, creația este cea care dezvoltă inteligent, într-o manieră originală, cu emoție și eficiență oricare dintre aceste produse.

 

Forbes: În cadrul agenției Tempo Advertising, care sunt problemele cu care v-ați confruntat frecvent la angajări de seniori? Dar în cazul juniorilor?

Elena Vișan: Cred că în cazul seniorilor, fără să generalizez, m-am lovit de o discrepanță între așteptările lor versus experiență și calitatea produsului lor.

Deși au apărut școli, cursuri care pregătesc tinerii care doresc să intre în această industrie, nivelul cunoștințelor nu este semnificativ crescut și de fapt ucenicia tot în agenții se face. Dar cel mai important, atât pentru senori cât și juniori, nu mai văd aceeași pasiune și bucurie pentru această meserie.

Cred că este o meserie care pe langă toate skills-urile și competențele necesare, are nevoie de suflet și pasiune.

 

Forbes: Puteți încerca o „fotografie” a fluctuației forței de muncă în prezent din industria comunicării cu cea din anii crizei economice (anii 2010 – 2014)?

Elena Vișan: Fluctuația a scăzut semnificativ, s-au mai așezat lucrurile așa cum s-a întâmplat de fapt și cu industria în sine. Nu mai sunt creșteri explozive, lucrurile au un ritm mai lent și, zic eu, echilibrat.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii