Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3943
 Cea mai mare tranzacție din retail-ul din regiune: Mid Europa a vândut Zabka pentru 1 miliard de euro - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Topuri |
|

Cea mai mare tranzacție din retail-ul din regiune: Mid Europa a vândut Zabka pentru 1 miliard de euro

Fondul de investiții Mid Europa Partners, proprietarul Profi, a vândut retailer-ul polonez Zabka către fondul de investiții CVC, administrat de CVC Capital Partners, pentru aproximativ un miliard de euro.
Zabka

Acordul tranzacției s-a semnat în data de 21 februarie, însă se așteaptă ca tranzacția să fie finalizată în trimestrul al doilea al acestui an, după ce își va da acordul autoritatea de concurență din Polonia.

Cele două fonduri de investiții nu au anunțat valoarea tranzacției, însă presa poloneză și cea internațională o plasează undeva între 1 și 1,5 miliarde de euro. Forbes Polonia scrie că această tranzacție s-ar fi semnat la un miliard de euro, iar Reuters că s-ar putea ridica până la 1,5 miliarde de euro.

Vânzarea Žabka reprezintă cea mai mare tranzacție din retail-ul alimentar polonez și cel mai mare exit al unui fond de private equity din Polonia. Cu această vânzare și exitul din Alpha, Mid Europa este gata să le aducă investitorilor peste 1,1 miliarde de euro, pe parcursul celui de-al doilea trimestru al acestui an”, au anunțat reprezentanții Mid Europa.

Preluarea Profi: Cea mai mare tranzacție din retail-ul românesc s-a finalizat

Tranzacția Zabka se clasează printre cele mai iamportante din retail-ul din Europa Centrală, de Est și de Sud (ECES). Altă tranzacție importantă în regiune, și cea mi mare din retail-ul alimentar românesc, este cea prin care Mid Europa a cumpărat cu 533 de milioane de euro Profi, cea mai extinsă rețea de supermarketuri din țara noastră, cu peste 500 de unități, aflate atât în mediul urban, cât și în mediul rural. Acordul s-a semnat pe 23 noiembrie 2016, dar achiziția s-a finalizat la începutul lunii februarie.

Noua vânzare le aduce venituri importante investitorilor în Mid Europa -fondul a achiziționat Zabka Polska în 2011, cu 400 de milioane de euro, iar în ultimul an și jumătate s-a arătat interesat de o vânzare.

Zabka a apărut în 1998, cu un singur magazin, dar, în prezent, deține peste 4.500 de magazine de proximitate în Polonia, operate în franciză. Acesta are un format asemenător cu al Mega Image, cu unități de dimensiuni medii, aflate în cât mai multe zone dintr-un oraș, însă cei doi retaileri n-au nicio altă legătură.

De când Mid Europa a preluat Zabka, am crescut investițiile cu peste 500 de magazine noi, deschise anual, cu care am dublat dimensiunea rețelei, am triplat veniturile și aproape am cvadratuplat EBITDA. Inițiativele noastre cheie au inclus consolidarea relațiilor companiei cu francizații săi și lansarea unei strategii comerciale centrată pe client, dedicată să satisfacă nevoile în continuă schimbare ale clienților”, a spus Pawel Padusinski, Partner al Mid Europa și Co-Head al birorului Mid Europa din Varșovia.

Prin achiziționarea Zabka, CVC, care s-a aflat și în cursa de preluare a Profi, însă a pierdut în fața Mid Europa, se află la a doua tranzacție în Polonia.

CVC a primit consultanță de la Greenberg Traurig, PwC, Pekao, UBS, Bain și McKinsey, iar pentru structura financiară din partea ING, Pekao și Unicredit. 

JP Morgan a consiliat financiar Mid Europa, iar White & Case si CMS Cameron McKenna din punct de vedere juridic, Ernst & Young în calitate de consilier de servicii pe tranzacții, OC & C și Beragua au oferit consultanță comercială, iar ERM pentru mediul înconjurător, sănătate și siguranță. 

De realizarea tranzacția s-a ocupat din partea Mid Europa Berke Biricik, care a fost sprijinit de Lukasz Włodarczyk și Bartosz Malecki.

 

Miza de miliarde. De euro

Mid Europa, înființat în 1999, mai deține în România furnizorul de servicii medicale Regina Maria, achiziționat în vara anului 2015, pentru o sumă estimată la peste 100 de milioane de euro. Fondul deține active de 4,4 miliarde de euro în Europa Centrală, de Est și de Sud, fiind destinat acestei regiuni.

CVC a apărut în 1981, depășind deja nivelul de peste 300 de investiții făcute în întreaga lume. Fondul este implicat în prezent în 50 de companii, care generează anual vânzări de peste 100 de miliarde de dolari, prin intermediul a 350.000 de angajați.

Citește și:

Cea mai mare tranzacție din retailul local: Profi a fost vândut pentru 533 milioane de euro

Cele mai mari trei tranzacții cu firme din România, din 2016

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii