Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3948
 Bugetele de publicitatate TV investite în EURO 2016 – Pro TV (partea întâi) - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bugetele de publicitatate TV investite în EURO 2016 – Pro TV (partea întâi)

Transmiterea meciurilor de la EURO 2016 a fost o afacere bună pentru Pro TV (23 de partide) atât ca ratinguri atinse cât și ca venituri din publicitate.
Euro 2016

Reclamele difuzate de Pro TV în cadrul programului „Campionatul European de Fotbal”, care a inclus toate cele 23 de partide transmise live, au acumulat în total 7.923 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comecial (urban, 18 – 49 de ani). În acest program au fost difuzate separat calupuri cu spoturile sponsorilor oficiali și separat calupurile clienților de pe piața românească. (Monitorizarea vizează numai reclamele din interiorul acestui program.)

Volumul de 7.923 de GRP’30 pe targetul comercial este dificil de estimat în bani, ținând cont că în acest buget figurează atât reclamele sponsorilor oficiali ai EURO 2016 cât și clipurile clienților locali care și-au negociat fiecare un preț (Cost Per Point – CPP).

Acest volum de audiență livrat de Pro TV în 23 de meciuri, pe parcursul unei luni (10 iunie – 10 iulie), reprezintă 3% din volumul total de audiență furnizată de această stație în primele șase luni ale acestui an.

De asemenea, volumul este mai mare decât bugetele de audiență ale unor televiziuni de nișă pe primele șase luni ale acestui an: DIVA, U TV, ZU TV, National Geographic sau Discovery. Altfel spus, Pro TV a făcut audiență cu un singur program, în decurs de o lună, cât alții în șase luni, cu toată grila.

ZIARELE CU CELE MAI MARI VÂNZĂRI DE PUBLICITATE – SEMESTRUL I 2016

Cele 7.923 de puncte de audiență au fost livrate pentru campaniile de promovare comandate de 57 de firme. Dintre acestea, șase au fost sponsorii EURO 2016, și au avut un calup special în cadrul transmisiilor. Programul fotbalistic de la Pro TV a fost o oportunitate de promovare pentru opt case de pariuri sportive.

Companiile care au obținut cea mai mare expunere în cadrul programului de fotbal difuzat de Pro TV au fost, firește!, sponsorii competiției. Operatorul de comunicații mobile Orange a adunat pentru reclamele difuzate 1.237 de puncte de audiență pe targetul comercial, având de departe cea mai mare expunere. Pe următoarele două locuri în topul investitorilor s-au plasat Hisense (588) și Kia Motors (355), de asemenea sponsorii campionatului.

VEZI BUGETELE DE PUBLICITATE TV PE NIȘA TELEVIZIUNILOR DE FILME – SEMESTRUL I 2016

Compania din afara pachetului de sponsori, care a obținut cea mai mare expunere, a fost Gambling Malta Ltd., care operează platforma de pariuri sportive betano.com, cu un volum de 286 GRP’30 target comercial.

De altfel, spotul „Mingi” al bradului betano. Com, deținut de Gambling Malta Ltd, a realizat cea mai mare audiență dintre toate clipurile difuzate de Pro TV în toate cele 23 de partide: 36,9 GRP’30 target comercial, în cadrul meciului România – Franța.

În cadrul aceluiași meci, spotul lui Orange (cel cu Zinedine Zidane) a obținut 27,7 GRP’30 target comercial, fiind cel de-al doilea spot ca audiență din toată competiția difuzată de Pro TV.

Pe lista clienților publicitari de la Pro TV s-au numărat nume grele ale investitorilor în publicitate: Procter&Gamble (186 GRP’30 target comercial), Beiersdorf AG (148), Sanofi-Aventis (142), Unilever (136) și Mars (172).

Cele mai urmărite meciuri la Pro TV au fost cele ale României, cum era de așteptat, fiind urmate de finala Portugalia – Franța (22,3% rating pe targetul comercial). Cele mai slabe meciuri au fost Slovacia – Anglia (9,6%) și Suedia – Belgia (9,8%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii