Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3948
 Bugetele de publicitate TV investite în EURO 2016 – Dolce Sport (partea a doua) - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bugetele de publicitate TV investite în EURO 2016 – Dolce Sport (partea a doua)

Cu meciurile de la EURO 2016, Dolce Sport a reușit să livreze clienților publicitari un volum ce prezintă 30% din totalul audienței furnizate de această televiziune în primul semestru al acestui an.
france-albania

Reclamele difuzate de Dolce Sport și Dolce Sport 2 (8 meciuri), reprezentând platforma TV care a difuzat toate cele 51 de partide ale Campionatului European de Fotbal din Franța, au acumulat în total 814 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comercial.

Pe baza punctelor de audiență (GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni.

Bugetul de 814 puncte de audiență reprezintă o „sumă frumușică” pentru televiziunea de sport deținută de operatorul de comunicații mobile Telekom România. Această audiență obținută într-o singură lună cu cele 51 de ediții ale programului „Campionatul European de Fotbal” reprezintă 30% dn totalul audienței livrate de această stație în primele șase luni ale acestui an. Dar acest volum vândut de audiență nu acoperă costurile de achiziție pentru drepturile TV ale competiției.

Reclamele care au acumulat cele 814 GRP’30 target comercial au fost comandate de 56 de companii, din care șase au fost sponsorii oficiali ai campionatului. În programul „Campionatul European de Fotbal” au fost difuzate separat calupuri cu spoturile sponsorilor oficiali și separat calupurile clienților de pe piața românească. (Monitorizarea vizează numai reclamele din interiorul acestui program.)

Este un număr de investitori foarte bun pentru o stație de nișă ca Dolce Sport, o dovadă a interesului pentru acest program fotbalistic din partea clienților publicitari.

Orange, în calitate de sponsor oficial, „și-a tras partea leului”, obținând cea mai mare expunere: 112 GRP’30 pe targetul comercial. Pe următoarele poziții în topul investitorilor s-au plasat alți doi sponsori oficiali: Coca-Cola Company (66) și Hisense (56).

Köber, producătorul de vopsele, a fost investitorul local cu cea mai mare audiență (53 GRP’30 pe targetul comercial) obținută la meciurile difuzate de Dolce Sport. Șase case de pariuri sportive au investit publicitate în meciurile de la această televiziune. Dintre acestea, Bet Zone, care operează platforma efortuna.ro, a obținut cea mai mare audiență (23,8 GRP’30 target comercial).

Spre deosebire de lista investitorilor de la Pro TV, în care nu figurează niciun operator de telecomunicații în afară de sponsorul Orange (exclusivitate!), pe lista de la Dolce Sport se regăsește și Telekom România, cu o expunere modestă: 8,6 puncte de audiență.

Bugetele de publicitatate TV investite în EURO 2016 – Pro TV (partea întâi)

Alte nume care au ținut să comande spoturi în calupurile de la Dolce Sport: Star Foods (13,6 GRP’30 target comercial), Prodal ’94 (12,8), Groupama SA (11,7%), Intersnack (11,6), Romaqua Group Borsec (9,7), Coty (9), Kika România (9) și Trust Motors (7,7). Sunt audiențe mici pe targetul comercial pentru că și stația are o acoperire (distribuție) modestă pentru acest public.

Spotul cu cea mai mare audiență pe targetul comercial a fost comandat de Orange (Zinedine Zidane), înregistrând 1,9 GRP’30 target comercial, în cadrul partidei Italia – Spania. Același spot a avut cele mai mari audiențe în alte patru meciuri. Abia pe poziția a cincea se află un spot Coca-Cola (1,4 puncte de audiență), în meciul Franța – Albania.

VEZI BUGETELE DE PUBLICITATE ATRASE DE TELEVIZIUNILE DE FILME – SEMESTRUL I 2016

Ierarhia meciurilor în funcție de audiența pe targetul comercial este cu totul alta decât cea de la Pro TV. Asta înseamnă că publicul a ținut să urmărească partidele importante pe Pro TV. Numai microbiștii „înfocați” au rămas pe Dolce Sport.

În aceste condiții, cel mai urmărit meci de publicul comercial (urban, 18 – 49 de ani) la Dolce Sport a fost Franța – Albania (foto), cu un rating de 1,3%. Înfrângerea Angliei în fața Islandei a fost al doilea meci de mare audiență la Dolce Sport (1,2% rating comercial). Abia pe locul șapte se găsește un meci al României, cel cu Albania, care a realizat un punct de rating pe targetul comercial. Partida de deschidere a campionatului, România – Franța, a avut 0,4% rating comercial, pe locul 37 în topul general al audienței la Dolce Sport.

Cele mai slabe audiențe pe targetul comercial s-au înregistrat pe Dolce Sport 2: Ucraina – Polonia și Franța – Elveția. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii