Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3943
 Bilanțuri: Topul agențiilor de publicitate din România – anul 2016 - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanțuri: Topul agențiilor de publicitate din România – anul 2016

Anul trecut, 42 de agenții de publicitate, monitorizate de „Forbes România”, au realizat o cifră cumulată de afaceri de 96,06 milioane de euro, în creștere cu 1,5% față de 2015.
publicitate

Spre deosebire de „suratele” lor mai bogate (agențiile de media), care au înregistrat creșteri amețitoare ale cifrelor de afaceri în 2016, agențiile de publicitate (creație, strategie și consultanță) au avut o evoluție la nivelul anul precedent.

Cele 42 de agenții monitorizate au avut afaceri totale de 96,06 milioane de euro, în creștere cu 1,5% față de 2015. Concluzia: deși bugetele de publicitate au crescut, creația și consultanța se plătesc mai prost pe piața de publicitate.

Totuși, profitul cumulat pentru cele 42 de firme s-a ridicat la 4,49 milioane de euro, cu 29,7% mai mare decât cel din anul precedent.

În acest clasament nu a fost inclusă firma Lion Communication Services S.A., deținută în România de rețeaua internațională Publicis Groupe, pentru că aceasta operează mai multe entități (fără personalitate juridică), ale căror activități (PR, digital) nu se încadrează în profilul acestui top. Entitățile sunt: Leo Burnett, Publicis, Saatchi & Saatchi, MSLGROUP The Practice, Publicis Consultants, iLeo, Nurun, The Geeks, Publicis Dialog și Publicis Events. Să precizăm că Lion Communication Services S.A a avut afaceri de 24,2 milioane de euro, în creștere cu 21,6% față de anul precendent, și a raportat un profit de 913.240 euro.

De asemenea, în acest top nu a fost inclusă agenția B.V. McCann-Erickson, aceasta figurând în topul agențiilor de media, având o puternică divizie de media.

Pe primul loc în topul din acest an figurează agenția Geometry Global România, cu afaceri de 9,72 milioane de euro (creștere de 9,1%) și un profit de 777.658 euro, cel mai mare de pe piața agențiilor de publicitate.

Cifra de afaceri a agenției Mercury 360 Communications s-a ridicat la 8,86 milioane de euro, în scădere cu 13,4% față de 2015.

O altă agenție cu afaceri care au depășit pragul de 8 milioane de euro este Centrade Integrated, care a crescut cu 40%, având un profit la finele anului 2016 de 332.789 euro.

VEZI AFACERILE TELEVIZIUNILOR DIN ROMÂNIA – 2016

Analiza bilanțurilor celor 42 de agenții arată că avem o piață activă, în care unele firme au crescut, altele au scăzut de la un an la altul, pe scurt, este o piață foarte concurențială.

Din cele 42 de firme de publicitate, doar cinci au raportat pierderi. Cea mai mare pierdere a raportat-o Graffiti BBDO: 706.415 euro.

Numărul mediu de angajați în cele 42 de agenții a fost de 1.225 (fără Lion Communication, care a avut o medie de 127 de angajați).

Printre agențiile care au avut creșteri ale cifrelor de afaceri față de anul precedent se numără: Ogilvy&Mather Advertising (20,8%), Draft FCB (29,2%), Propaganda Creative Services (73,1%), Cohn&Jansen Advertising (8,1%), Friends TBWA (4,7%), Bridge Communication (75,7%), Tempo Advertising (72,5%), Mullen Lowe (11,3%), GAV (2,6%), Vitrina Advertising (3,7%), Hello Communication (28%), Jazz Communication (28%), Propaganda Consult (115,2%), Brands & Bears (7%) și Headvertising (55,5%).

Printre agențiile care au înregistrat scăderi ale cifrelor de afaceri se numără: GMP Advertising (-28%), Godmother (-38,5%), DDB Advertising (-26,4%), NEXT Advertising (-14,8%), 23 Communications Ideas (-23%), Papaya Advertising (-15%) și Erka Synergy Communication (-7,6%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii