Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3943
 Succesul celor mari - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Bunuri de consum |
|

Succesul celor mari

Pepsi-Cola-pahar
Pentru Mihai Neculai Power of One Insights & Innovation Manager, PepsiCo., cel mai recent succes în inovaţie al Pepsi se leagă de platforma Power of One, Pepsi & Lays, care au lansat câte un produs nou cu acelaşi nume.

 

 

 

 

Care ar fi cele mai importante lectii ale inovatiei?

  1. Asuma-ti riscuri, dar incearca sa le tii sub control!
  2. Gandeste lateral!
  3. Nu repeta greselile altora!
  4. Nimeni nu detine adevarul absolut!
  5. Consumatorul nu este un concept abstract! Si tu esti consumator!

 

  1. De ce au companiile nevoie de inovatie? Dar a dvs, in special?

Inovatia e considerata, in general, un avantaj competitiv. Mai important mi se pare inovatia vazuta ca o reactie a companiei la nevoi existente ale consumatorilor, chiar daca acestea nu sunt inca exprimate, verbalizate de consumatori. Astfel se genereaza business incremental, se construieste echitate de companie si de marca si asta face diferenta intre  cel care creeaza tranduri si cel care doar le urmareste.

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

  1. Ce rol joaca esecul in procesul de inovatie?

Ultima etapa a procesului intern de inovatie se intituleaza “review & learn”. E important sa intelegem atat succesele, cat si insuccesele, mai ales de ce am gresit, astfel incat sa evitam sa repetam aceleasi greseli in viitor. In general, la nivel global, indiferent de industrie, din 100 de inovatii aproximativ 95 esueaza, dar rezultatele celor 5 care reusesc trebuie sa depaseasca investitia in celelalte 95. Asadar, rata de succes a inovatiilor e mica, insa acest aspect poate fi usor imbunatatit cu o fundamentare atenta a initiativelor, prioritizarea lor, stabilirea nivelului optim de asteptari de la o initiative sau alta. In Romania am reusit deja sa avem aceasta rata de succes mult mai mare folosind din plin beneficiile de a fi o companie globala.

 

  1. Care este cel mai mare succes in materie de inovatie al companiei dvs?

Cel mai recent succes se leaga de platforma Power of One, Pepsi & Lays, care au lansat cate un produs nou cu acelasi nume, Ginga, spre a celebra impreuna cu consumatorii spiritul si bucuria fotbalului.

Remodelarea intregului portofoliu de ambalaje Pepsi este unul din cele mai ample proiecte de inovatii implementate de noi: am schimbat ambalajul de 0,5L si oferim consumatorilor un plus 250ml in toate ambalajele mari (1.25L, 1.75L, 2.25L si 2.75L) versus ce exista pana acum sau versus competitie. Rezultatele acestei initiative sunt, pana acum, extrem de imbucuratoare..

  1. Ce buget ati alocat acestui domeniu?

The Bugetul de inovatii este variabil, in functie de cate proiecte se dezvolta local si cate regional. Acest buget este inclus in cel de marketing si nu este mic.

  1. Personal, cum sprijiniti procesul de inovatie? Ce inseamna pentru dvs inovatia?

Inseamna sa fiu pus la punct cu tot ce se intampla in jurul meu si sa incerc sa anticipez cat mai corect ceea ce vrea consumatorul sa auda si sa vada de la marcile noastre. Inovatia nu se mai rezuma de mult doar la produs, ci la toate elementele constitutive unei marci (pret, distributie, comunicare, pozitionare etc.). Cel mai important cred ca este sa acorzi credit oricarei idei, oricat de futuriste sau ireale pare: dezvoltata intr-un grup mai mare si declinata pe medii diferite, pe ocazii sau nevoi diferite de consumator, poate deveni ceva formidabil.

 

  1. Care este personajul care va vine in minte atunci cand vine vorba de inovatie? Sau ale carui lectii va ganditi cand vine vorba de acest domeniu?

Sunt foarte multi, si nu neaparat persoane celebre, ci oameni cu care lucrez zi de zi si care, la un moment dat, au venit cu abordari sau perspective remarcabile si proaspete ale unor lucruri pe care le-am fi considerat, altminteri, ori neinteresante, ori rutina. Personal cred ca este cel putin la fel de laudabil efortul de a imbunatati, de a perfection ceva, ca si cel de a-l inventa.

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii