Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3943
 Nevoia de educaţie şi curaj - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Energie |
|

Nevoia de educaţie şi curaj

Florentina Totth FOTO BOGDAN BARAGHIN
Inovaţia vine cu cerinţe speciale pentru Florentina Totth, Country President Schneider Electric România.

Care ar fi cele mai importante lecții ale inovației?

  1. Educația este una din lecțiile importante în inovație, în toate etapele acesteia. Fără educația constantă și la cel mai înalt nivel a profesioniștilor din inovație, rezultatele lor nu ar fi optime și revoluționare. În același mod, după obținerea inovațiilor, indivizii și companiile cărora ne adresăm, inclusiv clienții interni, trebuie educați. Tehnologia de cel mai înalt nivel are nevoie de partea educațională și consultativă pentru a fi cunoscută și înțeleasă de publicul țintă, în special datorită gradului ridicat de noutate și complexitate.
  2.  Rapiditatea este o altă lecție importantă a inovației. Lucrurile se desfășoară cu o viteză extraordinară în zilele noastre, astfel că tehnologiile inovatoare trebuie aduse pe piață foarte repede, altfel riscăm să fie deja perimate.
  3. Pasiunea și inspirația. În inovație, mai mult decât în alte activități, pasiunea este o condiție esențială. Nu te poți dedica unui proiect cu asemenea implicații de efort și resurse dacă nu ești pasionat de domeniul respectiv, dacă nu există o legătură puternică între valorile și aspirațiile tale și rezultatele pe care dorești să le obții. Tot din pasiune se naște și inspirația, fără de care eforturile de inovare ar putea rămâne fără rezultat.
  4. Curajul. Cine se teme de eșec, nu va realiza nimic nou, inovativ. În schimb, curajul de a crede în succes chiar și dacă unele încercări eșuează, de a continua cercetările chiar și dacă cei din jur sau din industrie nu privesc cu ochi buni această perseverență, este unul dintre ingredientele necesare unui proces de inovație.

 Citiți ediția specială despre Inovație și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

 

De ce au companiile nevoie de inovație? Dar a dvs, în special?

Inovația înseamnă progres, evoluție. Toate companiile au nevoie de inovație pentru a-și îmbunătăți ofertele pe piață, pentru a-și dezvolta afacerile și pentru a deveni mai competitive. În cazul celor care operează în anumite domenii precum IT&C, inginerie, industria medicală și farmaceutică și altele, inovația capătă un sens mai larg, deoarece rezultatele eforturilor acestor companii pot revoluționa domeniul respectiv și pot aduce o contribuție majoră omenirii.

În ceea ce privește Schneider Electric, inovația face parte din ADN-ului companiei și susține strategia noastră de a răspunde tuturor provocărilor legate de energie, de a transforma deziderate precum rețeaua electrică „inteligentă” în realitate. Spre exemplu, pentru integrarea eficienței energetice în viața de zi cu zi a consumatorilor, specialiștii Schneider Electric lucrează la proiectarea de soluții de optimizare a consumului de energie și de reducere a costurilor, de diversificare a surselor de energie, de susținere a performanțelor energetice și de facilitare a implementării de sisteme de management energetic la nivelul clădirilor.

La nivel global, Schneider Electric se implică în parteneriate de lungă durată cu universități, laboratoare independente, companii private, agenții guvernamentale locale și naționale etc. Compania operează cinci centre de cercetare și dezvoltare în lume, în Boston, Monterrey, Grenoble, Bengaluru și Shanghai. Schneider Electric are aproximativ 11.000 de ingineri care lucrează în cercetare și dezvoltare.

 

Ce rol joacă eșecul în procesul de inovație?

Scriitorul irlandez James Joyce spunea că „greșelile sunt porți către noi descoperiri”. Și eu cred că eșecul joacă un rol foarte important în inovație, deoarece poate reprezenta principalul impediment în calea atingerii obiectivelor, dar și un pas major spre progres, dacă este exploatat cum trebuie. Nu poți descoperi nimic nou dacă nu încerci, iar încercările sunt supuse eșecului. Provocarea este să nu te lași învins de teama de eșec, ci, dimpotrivă, să-l accepți ca făcând parte din demersul tău, să ți-l asumi, să-l analizezi, să înveți lecțiile oferite și să-ți îmbunătățești, astfel, încercările viitoare.

Mai mult decât atât, unul dintre cele mai frumoase aspecte ale inovației este că deseori nu poți ști cu certitudine ce este un eșec și ce este un succes. Spre exemplu, există cazuri în care o încercare aparent eșuată s-a transformat într-o descoperire de succes – iar exemplele pornesc de la faimoasa poveste a descoperirii Americii de către Cristofor Columb până la primele chipsuri pregătite de un bucătar într-un restaurant, după ce un client s-a plâns că nu sunt suficient de crocanți cartofii prăjiți. De asemenea, penicilina, unele vaccinuri, stimulatorul cardiac și multe altele au fost descoperite din întâmplare sau în baza unei erori.

 

Care este cel mai mare succes în materie de inovație al companiei dvs?

Considerăm un succes toate soluțiile Schneider Electric care ajută organizațiile și populația să-și reducă semnificativ consumul de energie, să plătească facturi mai mici la electricitate și să profite la maximum de resursele energetice de care dispun.

 

Dar cel mai recent?

Un exemplu concret și recent de performanță în materie de inovație obținută de grupul Schneider Electric la nivel internațional este selectarea acestuia în proiectul pilot al categoriei UPS-uri pentru elaborarea metodologiei privind Amprenta de Mediu a Produsului, derulat de Comisia Europeană.

Un alt exemplu care arată preocuparea Schneider Electric pentru inovație este susținerea competiției Solar Decathlon. Compania este un sponsor oficial de tradiție al acestei competiții de construcție a caselor solare sustenabile. Mai mult, anul acesta, Schneider Electric România sponsorizează echipa de studenți români – singura din Europa Centrală și de Est care s-a calificat în finala Solar Decathlon, care va avea loc în perioada iunie – iulie la Versailles. Cea mai mare inovație a prototipului construit de echipa EfdeN este integrarea unui spațiu verde într-o locuință eficientă energetic. Schneider Electric sprijină echipa EfdeN cu echipamente și soluții pentru producerea energiei solare, pentru distribuția electrică, pentru managementul consumului de energie prin intermediul standardului KNX și automatizare, precum și cu o stație de încărcare a vehiculelor electrice. De asemenea, le oferim consiliere, asistență tehnică și training.

 

Ce buget ați alocat acestui domeniu?

Schneider Electric investește constant în îmbunătățirea proceselor, metodelor și instrumentelor de cercetare și dezvoltare, folosind cele mai recente tehnologii pentru a accelera progresele în inovație și a îmbunătăți calitatea echipamentelor și soluțiilor oferite.

Grupul Schneider Electric alocă anual activităților de cercetare și dezvoltare 5% din vânzările sale la nivel mondial. Astfel, ținând cont că vânzările înregistrate de grup s-au ridicat la 24 miliarde de euro în 2013, bugetul alocat acestei zone de inovație a reprezentat aproximativ 1,2 miliarde de euro.

 Personal, cum sprijiniți procesul de inovație? Ce înseamnă pentru dvs inovația?

Inovația înseamnă să aduci ceva nou sau să îmbunătățești ceva existent, condiții esențiale pentru evoluție. Pornind de la această definiție, inovația nu ar trebui să reprezinte doar o preocupare a companiilor de tehnologie sau a cercetătorilor din diverse domenii, ci este o datorie a fiecăruia dintre noi. Cu toții suntem datori să ne îmbunătățim permanent, să ne dezvoltăm talentele sau aptitudinile pe care le avem, să optimizăm condițiile de viață și să aducem contribuția noastră la evoluția omenirii.

 

Care este personajul care vă vine în minte atunci când vine vorba de inovație? Sau la ale cărui lecții vă gândiți când vine vorba de acest domeniu?

Ținând cont de domeniul de activitate al Schneider Electric, de care sunt și eu atașată, când mă gândesc la inovație îmi vin în minte cercetătorii care au contribuit, prin eforturile lor, la descoperirea și utilizarea la scară largă a energiei electrice: de la William Gilbert, care a introdus termenul de electricitate de la denumirea chihlimbarului (în greacă, „elektron”), la la Benjamin Franklin sau Thomas Edison.

Revenind la prezent, când mă gândesc la inovație, îmi vine în minte Jean Pascal Tricoire, Chairman & CEO al Schneider Electric, un susținător activ al acestei activități, argumentele fiind deja menționate în răspunsurile anterioare.

 Citiți ediția specială despre Inovație și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

 

Vezi aici ce mai cuprinde numarul special Inovatie

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii