Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3943
 Lecţii de IT - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Lideri |
|

Lecţii de IT

HP EG Radu Enache
Cum vede profesorul de la conducerea HP România transformările prin care a trecut industria IT&C în ultimii ani şi ce o aşteaptă în viitor?

Piaţa IT din România nu a scăpat neatinsă de efectele crizei economice. Companiile au devenit mult mai preocupate de reducerea costurilor şi în acelaşi timp de creşterea competitivităţii, a productivităţii şi a eficienţei businessurilor, este de părere Radu Enache, country manager Hewlett-Packard (HP) România. În aceste condiţii, soluţia pentru a rămâne o companie puternică în piaţă a fost aceea de a veni cu un portofoliu larg, mai spune şeful HP. Însă dincolo de evoluţia financiară a companiilor, o importantă tendinţă a pieţei, în ultimii ani, şi care continuă să se manifeste, se referă la creşterile înregistrate de zona de mobile. „Asistăm la o creştere extraordinar de mare a dispozitivelor mobile, precum smartphone-uri sau tablete – un lucru pozitiv, care a generat noi oportunităţi de business pentru toată lumea”, spune Radu Enache. Totodată, el susţine că nu ne îndreptăm în niciun caz spre era în care PC-ul şi laptopul vor dispărea, pentru că aceste tipuri de echipamente răspund unor alte cerinţe, în special în zona enterprise sau în industria financiar-bancară, sunt domenii în care acestea nu au cum să fie înlocuite de dispozitivele mobile. „Dispozitivele mobile au preluat o zonă foarte largă, care era înainte acoperită parţial de PC-uri şi de laptopuri, vorbim de zona aceasta a marii mase de utilizatori”, spune Enache. El este convins că, în rândul simplilor utilizatori, aceste echipamente vor continua să câştige tot mai mult teren, în special odată cu creşterea interesului pentru dispozitivele interconectate. Însă, potrivit specialiștilor din piață, vânzările de PC-uri au scăzut anul trecut cu 10% la nivel global.

HP a înregistrat la nivel mondial, în ultimul trimestru al anului trecut, venituri de 28,2 miliarde de dolari, în stagnare față de perioada similară din 2012, şi profit net de 1,7 miliarde dolari, în creştere cu nouă procente.

Radu Enache a intrat în echipa HP după o carieră de peste 25 de ani în mediul academic. În 1971, el a devenit profesor asociat al Facultăţii de Inginerie Electrică din cadrul Universităţii Politehnice Bucureşti. Enache se află la conducerea HP România de mai bine de 14 ani, dar face parte din echipa companiei încă din 1992, când a preluat postul de manager comercial al HPSYS România (singura companie autorizată HP, la momentul respectiv). Cinci ani mai târziu a înfiinţat un birou reprezentativ al HP în România, care în 2000 devenea subsidiara companiei americane. Azi, HP este prezentă la noi în ţară prin centrul de cercetare şi dezvoltare de la Cluj, unde lucrează circa 150 de persoane şi un centru de servicii GeBOC (Global eBusiness Operations Center), în București, înfiinţat în 2005 pentru a oferi sprijin proceselor de afaceri derulate de către partenerii şi clienţii companiei din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.  Numărul total de angajaţi HP în România ajunge la circa 4.000. „Posibilităţi de a dezvolta în continuare forţa de muncă în domeniul IT&C sunt numeroase, pentru că şi domeniul se dezvoltă extrem de dinamic. În ultimul timp sunt tot mai multe dezbateri legate de deficitul forței de muncă din această industrie, dar noi nu ne-am confruntat cu astfel de probleme. În prezent, noi angajăm oamenii pe care îi dorim, fără probleme”, spune directorul HP România. De menţionat este că, în special în centrul GeBOC, nu lucrează doar specialişti în IT, ci şi foarte mulţi specialişti în domeniul financiar, administrativ şi cu abilităţi multilingvistice.

Cât despre strategia pentru următorii ani, compania va încerca să se adapteze noilor transformări ale industriei, va continua să vină cu un portofoliu de soluţii cât mai diversificate, iar un al alt obiectiv se referă la ,,implicarea în activitatea partenerilor. Pentru noi lanţul de parteneri este extrem de important pentru a ne putea servi cât mai bine clienţii şi a putea răspunde tendinţelor mondiale în domeniu, să promovăm acest nou tip de IT care înseamnă cloud, mobilitate, securitate şi big data”, argumentează Radu Enache. În acelaşi timp, el spune că, în ciuda reducerii semnificative a contractelor cu statul, compania este tot mai interesată de zona parteneriatelor public-private, acolo unde are o vastă experienţă la nivel internaţional. ,,Proiectele de acest tip sunt extrem de complexe, iar ca ele să aibă sens trebuie să aibă o dimensiune semnificativă”, declară Enache, precizând că în acest caz interesul beneficiarilor nu este suficient, e nevoie şi de investiţii mari care să evalueze impactul economic pe care l-ar putea avea proiectul. ,,Iar ideea de parteneriat în zona IT este o idee nouă, mai puţin vehiculată până acum”, mai precizează şeful HP România. El speră totuși ca acest tip de proiecte să poată fi puse în practică și în România, fiind interesat în special de domeniul educațional, unde crede că elevii ar avea mare nevoie de un program care să le faciliteze accesul la noile inovații tehnologice.

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes Români

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii