Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3948
 Fabricile de lideri şi de antreprenori - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Social Media Coordinator

Educaţie |
|

Fabricile de lideri şi de antreprenori

Cum ar fi dacă antreprenoriatul şi leadershipul s-ar preda la şcoală? Dacă în loc de o oră de matematică, tinerii ar învăţa să facă un plan de afaceri, iar în loc de o oră de muzică, ar învăţa să fie lideri?

Sistemul educaţional nu le oferă pe toate, dar asta nu îi împiedică pe tineri să aleagă singuri să participe la un program care le va dezvolta toate atributele personale care le-au fost ignorate în şcoală. Lista acestor programe, aşa-numitele şcoli de vară, este din ce în ce mai lungă în România, un semn clar că tinerii au început să se implice activ în dezvoltarea lor personală.

„Școlile de vară sunt o oportunitate pentru elevi și studenți de a experimenta un stil de învățare practic și interactiv, unde dezbaterile și colaborarea sunt puse în prim plan”, este definiţia dată de reprezentanţii Aspire Academy pentru aceste programe.

Ideea şcolilor de vară nu este nouă, iar motivele din spatele apariţiei acestor programe au un numitor comun: dorinţa de a provoca o schimbare. Dacă Forbes Summer School a fost creată din dorinţa de a-i oferi tinerei generaţii de oameni de afaceri o perspectivă proaspătă asupra businessului şi exact lecţiile de care are nevoie pentru a se devolta rapid, Young Leaders Club Entrepreneurship a apărut din dorinţa de a îmbunătăţi practicile antreprenoriale din România, iar fondatorii LEADERS School şi-au propus să schimbe chiar vieţile participanţilor. Aspire a apărut cu scopul de a oferi un nou tip de experienţă educaţională, în care tinerii învăţau direct de la profesori care predau la universități precum Harvard, Berkeley sau Wharton, Bucharest Summer University voia să ofere un tip de învăţare non-formal, în timp ce Start Me Up şi-a propus să scoată participanţii din zona de confort, printr-o experienţă inspirată de bootcamp-urile occidentale.

 

Create pentru a acoperi golurile lăsate de sistemul clasic de învăţământ, aceste programe se diferenţiază în primul rând pentru că noţiunile oferite sunt mult mai practice şi mult mai uşor de aplicat în viaţa reală. “Un investitor care a făcut un exit de 500 de milioane de dolari are o cunoştinţă referitoare la succes, în general, mult mai ancorată în realitate decât un profesor”, explică fondatorii Young Leaders Club. Fie că participanţii au şansa “să înveţe de la practicieni, să practice, apoi să primească feedback”, ca în cazul LEADERS School, fie că metodele de predare sunt interactive sau că lecţiile sunt adaptate unor nevoi reale și că programul le oferă participanţilor un grad de interacţiune cu speakerii care îl depăşeşte pe cel din sistemul clasic de învăţământ, se poate concluziona că şcolile de antreprenoriat şi de leadership oferă o alternativă adecvată la educaţia formală.

Din edițiile anterioare: De ce au nevoie tinerii de azi ca să ajungă liderii de mâine?

Aceste programe au găsit răspunsul la întrebarea: cum se învaţă leadership-ul şi antreprenoriatul şi au făcut ca răspunsul să pară chiar simplu. Prin studii de caz, interacţiunea directă cu lideri şi oameni de afaceri de top, lecţiile împărtăşite de aceştia, traininguri, workshop-uri şi experienţe practice, inpirate din viaţa reală, participanţii nu doar că îşi accelerează dezvoltarea personală, ci şi învaţă concret să fie lideri şi să îşi dezvolte conceptele de business.

Experimentarea unor situaţii concrete de antreprenoriat, sfaturile primite şi lucrul în echipă îi pregătesc pe participanţi pentru provocările din viaţa reală. Deşi centrate pe antreprenoriat, aceste programe pot reprezenta adevărate antrenamente pentru un job real, oferind experienţe similare mediului corporate: deadline-uri, colaborarea cu o gamă variată de personalităţi, asumarea responsabilităţii şi descoperirea rolului dintr-o echipă care i se potriveşte cel mai bine fiecărui participant.

Ce au învățat participanții Forbes Summer School 2014

Dacă încă mai aveţi dubii în ceea ce priveşte utilitatea acestor programe de antreprenoriat şi leadership, există trei motive de a participa care s-au regăsit în explicaţiile tuturor organizatorilor acestor şcoli: dezvoltare personală, networking şi, desigur, utilitatea cunoştinţelor acumulate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii