Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3948
 Eficienţă şi pragmatism - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Educaţie |
|

Eficienţă şi pragmatism

Laura
Școala IAA, inițiată în 2006 de conducerea de atunci a organizației IAA România, este un program de pregătire a profesioniștilor din publicitate și marketing.

Laura Tampa (foto), om de publicitate cu experiență în breaslă, este directorul executiv al Școlii International Advertising Association România (IAA). În 2010, a trecut din „câmpia muncii” la „catedră”, adică de la statutul de practician la cel de dascăl. Mai precis spus, la cel de coordonator al acestei instituții unice în lumea publicității și marketingului din România. După cum vorbește despre Școala IAA (cu pasiune și aplicat), Laura Tampa nu pare să regrete acest pas în viața sa profesională.

„Școala IAA se adresează celor care vor să-și construiască o carieră de succes în marketing și publicitate, de la cei care aspiră să intre în acest domeniu și până la cei care conduc business-uri în comunicare sau departamente de marketing”, spune Laura Tampa.

Școala are patru module tip master. Primul modul, „Fundamentals of Marketing & Communication”, se adresează juniorilor (trei ani de experiență) și conține noțiuni de bază ale marketingului și comunicării, cercetare de piaţă, abilităţile de prezentare și planificare a bugetelor.

Al doilea modul, „Strategic Marketing & Communication”, este deschis pentru brand manageri, account manageri și account directori. În acest modul se învață, printre altele, rolul marketingului în strategia de business, poziţionarea de brand și managementul portofoliului de brand.

Cel de-al treilea modul, „Leadership in Marketing & Communication”, vizează „studenți” din rândul directorilor generali, directorilor de marketing sau client services directors. Programul de pregătire se concentrează pe dezvoltarea abilităţilor de leadership inspiraţional, gestionarea şi susţinerea inovaţiei.

Cel de-al patrulea și cel mai nou modul introdus în programa școlii are rolul de adaptare a cursanților cu mediul digital în care se dezvoltă industria comunicării: „Digital Marketing & Communication”. Acest modul pune accentul pe integrarea în mod strategic a digitalului în planurile de marketing și comunicare.

Simpla trecere în revistă a celor patru module arată că la Școala IAA se învață temeinic carte. Niciun curs nu conține bla-bla-uri, ca să umple orele de predare, cum se întâmplă în alte școli. Sunt cursuri interactive, cu studii de caz, astfel încât teoria să fie cât mai aplicată pe realitățiile din piață. Avantajul acestei școli este că profesorii sunt practicieni, oameni care vin chiar din „fabricile” și „uzinele” marketingului și publicității. În cei șapte ani de la lansare, la Școala IAA s-a învățat temeinic, nu degeaba acest proiect educațional și de perfecționare a fost premiat la Congresul Mondial International Advertising Association (IAA) cu distincţia de „Best Practice”, recunoscută şi acreditată de către IAA Educational Programs.

Am întrebat-o pe Laura Tampa în ce măsură oamenii de publicitate, de exemplu, care sunt șefi peste departamente din agenții, cu atâtea deadline-uri, pitch-uri, prezentări, întâlniri și ședințe pe cap, mai au mintea să vină la școală. Nu cumva ei știu totul și nu mai au nevoie de școală? „Când am rulat prima serie a modulului 3, care se adresează top-managerilor, am avut 30 de locuri disponibile pe care s-au «bătut» 62 de manageri din industrie”, mi-a răspuns directoarea școlii. „Dorința de a se perfecționa și nevoia de a învăța este mare. Lumea are nevoie de educație în acest domeniu, pentru că marketingul și comunicarea se află într-o continuă schimbare”, a subliniat Laura Tampa.

Practica din marketing și comunicare are o singură urgență: eficiența. Din acest motiv, pentru că sunt împinși de realitatea de la locurile de muncă, oamenii se duc să învețe la Școala IAA. Nu pentru a afla rețete sau ecuații care să le aplice în practică, ci pentru a cunoaște și alte lucruri. „Majoritatea vin la școală pentru că își dau seama că fără niște cunoștințe solide nu fac față realităților din industriei și nu sunt competitivi pe piață”, punctează Laura Tampa.

Contează o diplomă obținută la Școala IAA în industria noastră de marketing și comunicare? Laura Tampa susține că această diplomă contează foarte mult: „Noi nu dăm diplome pe bandă rulantă! Ca să primești o astfel de diplomă trebuie să participi activ la cursuri, trebuie să dai niște lucrări și trebuie să treci un examen final. Pentru că suntem foarte stricți pe toate aceste trei direcții, școala noastră este recunoscută și apreciată de industrie. La Școala IAA, nimeni nu trece ca gâsca prin apă”, conchide Laura Tampa.

Ce trebuie să știi despre Școala IAA?

  • Fiecare modul se desfășoară pe parcursul a 18 – 20 de zile.
  • Zilele în care au loc cursurile sunt vinerea și sâmbăta, din două în două săptămâni (orele 9:00 – 18:00).
  • Printre profesori se numără: Dan Petre (Cercetare de piață), Mihai Ghyka (Business Strategy), Victor Dobre (Comunicare), Sorin Blaga (Marketing Strategy), Mihai Ghyka (Business Strategy), Eugen Mihai (Administrarea bugetelor), Razvan Mătășel (Communication Strategy), Afrodita Blasius (Marketing), Bogdan Niţu (Strategie de Comunicare Digital), Alex Vișa (Execuția și implementarea strategiei digitale), Andrei Lăscuț (Elaborarea strategiei de marketing digital) și Cristina Gheorghe (Leadership & Talent Management).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii