Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3948
 Studiu: Unul din trei români, interesat de tranzacții imobiliare - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

Bani și Investiţii |
|

Studiu: Unul din trei români, interesat de tranzacții imobiliare

Locuitorii marilor orașe sunt interesați în procent de 32,8% să cumpere, să vândă sau să închirieze o locuință.
bani_casa_asigurare.jpg

Un studiu realizat de Imobiliare.ro relevă că, după suișurile și coborâșurile consemnate pe parcursul ultimilor ani, interesul românilor pentru încheierea de tranzacții imobiliare este la un nivel ridicat: unul din trei locuitori din cele mai mari șase orașe din România este interesat să cumpere, să vândă sau să închirieze o proprietate.

Maxim istoric al cererii pe piața industrială în 2016

De remarcat este și intrarea pieței într-o etapă de maturizare: cumpărătorii au tendința de aloca mai mult timp pentru găsirea unei proprietăți. Pe de altă parte, printre semnele de maturizare a pieței se numără diminuarea importanței acordate de către clienți factorului preț (în favoarea zonei sau apropierii de facilități), dar și preferința sporită pentru locuințele noi, în detrimentul celor vechi.

“Remarcăm creșterea interesului pentru achiziția de locuințe nou-construite, care a ajuns la finalul lui 2016 la o cotă de 46,1% din total; spre comparație, ponderea celor interesați specific de apartamente vechi este de 12,7%, în vreme ce 41,2% dintre potențialii clienți ar fi dispuși să cumpere orice tip de proprietate”, spune Daniel Crainic, director de marketing Imobiliare.ro.

În ceea ce privește timpul estimat pentru încheierea unei tranzacții, se remarcă o tendință de relaxare a potențialilor cumpărători. Astfel, cea mai mare parte dintre cei chestionați, respectiv 47,4% (față de 43,5% în 2015), se așteaptă să-și rezolve nevoia imobiliară într-un interval mai mare de șase luni; totodată, cota celor care și-au alocat un interval de trei până la șase luni pentru aceasta a crescut de la 13,1% la 25%. Prin contrast, ponderea clienților cu o nevoie imobiliară urgentă, pe care ar vrea să o îndeplinească în mai puțin de o lună, a scăzut de la 19,7% în 2015, la 12,2%. Nu în ultimul rând, cota celor care se așteaptă să încheie o tranzacție într-un interval de una până la trei luni de zile a scăzut de la 23,7% la 15,4%.

În ceea ce privește modalitatea de plată vizată pentru o achiziție, distribuția potențialilor cumpărători a rămas relativ aceeași ca în 2015: astfel, 40% dintre respondenți intenționează să facă plata cash pentru imobilul dorit, în timp ce restul de 60% au în plan să contracteze un credit bancar.

Retrospectiva 2016: evoluția prețurilor locuințelor și puterii de cumpărare

La capitolul criterii de selecție a unei locuințe, în 2016 au fost consemnate câteva schimbări comparativ cu anul precedent. Astfel, deși prețul rămâne factorul cu cea mai mare greutate, acesta e luat în calcul de 70,5% dintre potențialii cumpărători, în scădere de la 76,9%. Pe de altă parte, importanța amplasamentului unei proprietăți a crescut de la 53,7% la 59,8%. Pe locul al treilea în clasamentul priorităților se situează apropierea de utilități și facilități (cu o cotă de 38,3%, în creștere de la 33,7%), urmată de confortul imobilului (vizat de 35,3% dintre respondenți, față de 36,6% anul trecut) și de vechimea acestuia (o cotă de 19,4%, în scădere de la 21,4%).

Office: ce a fost în 2016 și ce aduce 2017?

Românii se informează în general de pe internet, 58% alegând, ca prima sursă de informare site-urile imobiliare. Urmează cunoștințele apropiate și prietenii, agențiile imobiliare, apoi site-urile generaliste de anunțuri, rețelele sociale și târgurile imobiliare. Cel mai cunoscut brand pe piața imobiliară online rămâne Imobiliare.ro, cu un nivel de notorietate de 88% în rândul utilizatorilor de internet cu o nevoie imobiliară activă. La mare distanță, sunt citate magazinuldecase.ro, homezz.ro și titirez.ro.

Cercetarea a fost derulată de către Imobiliare.ro, în parteneriat cu Synaptic Intelligence, în perioada 21 noiembrie – 21 decembrie 2016. Studiul a avut în vedere un eșantion reprezentativ al populației utilizatorilor de internet din România, cu vârste de peste 18 ani, din județele București-Ilfov, Timiș, Cluj, Brașov, Iași și Constanța.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii