Notice: Metoda constructor apelată pentru WP_Widget în Zoninator_ZonePosts_Widget este învechită de la versiunea 4.3.0! Folosește în schimb
__construct()
. in /home/stagingforbes/public_html/wp-includes/functions.php on line 3943
 10 ani în turism - Forbes.ro
Cautare



, Contributor

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Travel |
|

10 ani în turism

Răzvan Marc a povestit românilor timp de cinci ani despre obiceiurile din toată lumea, iar de aproape cinci ani le vorbește străinilor despre turismul românesc.
razvan marc 9

Răzvan Marc a debutat în turism în anul 2006 când a început să prezinte emisiunea de travel internațional Bazar la TVR 2. În următorii cinci ani a filmat, alături de echipa sa, pe toate continentele și a povestit publicului telespectator despre atracțiile, modul de viață, obiceiurile și curiozitățile din lumea întreagă; a lansat două cărți de turism și două DVD-uri. În 2012 a fost numit directorul Reprezentanței de Promovare și Informare a României la Londra și, pe lângă Marea Britanie, Răzvan reprezintă turismul românesc și în Orientul Mijlociu și Asia.

Ce ai învățat în 10 ani de turism?

Am învățat că turismul se face cu oameni, în echipă și prin efort comun. România va fi pe drumul cel bun în ceea ce privește turismul atunci când autoritățile publice și private și toți românii vor învăța să lucreze împreună, să se ajute, să se completeze, să-și dorească același lucru, și anume să transforme România într-o destinație competitivă.
Am mai învățat să nu cred în salvatori unici, în eroi individuali. La fel cum nu cred în pasiune fără răsplată.
Am mai învățat să cred în vise mari, în ținte înalte dar realiste, în noroc și în enorm de multă muncă, perfecționare și autodepășire.

Care e cea mai mare calitate a ta?

Cred că una dintre calitățile ale mele este că reușesc de cele mai multe ori să recunosc talentul în oameni și să mobilizez spiritul de echipă.
Mă străduiesc mereu să-mi aleg cei mai buni colaboratori, să-i respect și răsplătesc cum se cuvine și să încerc să fac alături de ei lucruri extraordinare. Cu toții avem idei, geniale uneori, însă fără echipă, fără acea echipă, rămân doar idei pe care nu ai cu cine să le implementezi.
Dau doar un exemplu: emisiunea TV de mare succes pe care am prezentat-o am realizat-o cu aceleași două persoane de la început până la sfârșit (toate cele 106 episoade). Este vorba de Ana Maria Caia-în calitate de scenarist și producător; și Andrei Gorgan-în calitate de cameraman și editor de imagine. Și pe lângă această echipă mică există și echipa mare condusă de Lucian Mîndruță, casa de producție ce făcea emisiunea pentru TVR.

Ce înseamnă să ai vise mari și ținte înalte?

Pentru mine, înseamnă să ”te arunci” cu gândul cât mai sus și să nu te dai bătut până când nu ai făcut tot ce ți-a stat în putință pentru a-ți atinge visul. Atunci când am ajuns la Londra ca Director al Reprezentanței de Promovare și Informare turistică a României aveam o tolbă de vise pentru țara mea. Am sesizat oportunitatea de a lega numele țării de un proiect global, știut fiind faptul că, în materie de marketing și PR în Londra cerul e limită. Am reușit? Eu cred că da. M-am ”inființat” la un moment dat la Sony Pictures propunând România ca locație de filmare pentru următoarele lor proiecte. Am creat o legătură foarte bună cu cei de acolo așa că atunci când au lansat Hotel Transylvania 2 (cel mai de succes film de animație al anului 2015) am lucrat perfect împreună atât pentru a promova filmul cât și, mai ales, pentru a promova Transilvania, România.
La fel s-a întâmplat și cu Lonely Planet. Am citit la un moment dat, din întâmplare, că Tony Wheeler, unul dintre cei mai influenți oameni în industria turistică și fondatorul brandului Lonely Planet, urma să-și lanseze la o librărie aproape de biroul meu, noua carte. M-am dus la librărie, am ajuns mai devreme, l-am cunoscut pe Tony Wheeler și am început să-i povestesc despre România. Omul nu vizitase România deși văzuse aproape toată lumea. În anii următori a fost de câteva ori în România și în Transilvania. În 2015, România își făcea pentru prima data apariția în Top 10 Most Affordable Destinations, iar în 2016 Transilvania a luat ”fața” tuturor devenind regiunea numărul 1 de vizitat în 2016.
Întâlnirea cu Tony Wheeler a fost o coincidență fericită, un noroc de moment însă eu cred mult în lucrurile pregătite temeinic, din timp. Astfel că pentru anul 2018, când serbăm centenarul Mării Uniri vom începe promovarea încă din primele luni ale lui 2017. Proiectul se va numi #romania100 și va fi și sub forma unei serii de documentare TV ce se vor difuza pe History Channel în întrega lume. Acesta este doar un proiect care deja a fost dezvăluit însă sunt multe care acum se coc și despre care o să aflați când și pe măsură ce o să se întâmple.

Ce fel de destinație este România?

România se pretează atât turismului individual cât și celui de masă, și vorba englezilor: „România is good value for money”’. Am norocul că pe lângă teritoriul meu principal (Marea Britanie) să mă ocup și de Irlanda, Islanda, Orientul Mijlociu, China, India și Japonia. Fiecare turist preferă altceva. Dacă englezii sunt atrași de natură și tradițiile noastre, irlandezii vor plaje și soare, asiaticii tururi organizate de câteva zile în care să vadă cât mai multe obiective, iar cei din țările arabe vor relaxare la munte, tratamente medicale și cosmetice și distracție.
Le avem pe toate, le putem oferi, doar bucuroși de oaspeți să fim, atât la propriu cât și la figurat.

Intenționezi să te întorci la televiziune sau să continui în administrație?

Televiziunea a fost o etapă importantă în dezvoltarea mea ca om, în cariera mea. Așa cum este acum această experiență în administrația publică. Dacă pot să le și combin este ideal.
Promovarea României turistice este în continuare o provocare pentru mine și cred că va rămâne mereu, indiferent de ce-mi va aduce viitorul.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii